Әдістемелік ұсынымдар

Әдістемелік ұсынымдар

Пандемия кезеңінде ТжКБ ұйымдарында қашықтықтан білім беру технологиясын қолдана отырып, оқу процесін ұйымдастыру туралы

Қашықтықтан оқыту технологиясы бойынша ТжКБ ұйымдарындағы оқу үдерісі келесі схема бойынша жүзеге асырылады:

1. Оқу материалдарын дайындау + 2. Онлайн сабақтар өткізу + 3. Студенттердің оффлайн режиміндегі өзіндік жұмысы + 4. Студенттің үлгерімін бақылау

  1. Оқу материалдарын дайындау

Оқу материалдарын дайындау белгілі бір оқу кезеңіне арналған пән / модуль бойынша қашықтықтан курсты дамытуды көздейді. 

Қашықтықтан оқыту курсы (бұдан әрі – ҚО) – бұл қашықтықтан білім беру мақсаттарына жетуді қамтамасыз ететін өзара байланысты электрондық білім беру ресурстары мен процестерінің кешені.

ҚО – белгілі бір детальмен әзірленген пән / модуль бойынша оқу материалын меңгеруге арналған қадамдық нұсқаулық.

ҚО-нің мазмұны ҚОТ-қа көшу үшін енгізілген өзгерістерді ескере отырып , жұмыс оқу жоспарына және пәннің / модульдің бағдарламасына сәйкес келуі керек.

ҚОТ ауысу кезде, ол отыр кейінге қалдыруға ұсынылады практикалық оқыту, өндірістік бөлігін оқыту және кәсіби практика (топтарын бітіргеннен қоспағанда) келесі академиялық кезеңде игерілген болады оқу материалын бір бөлігін меңгеру үшін алмасу ҚОТ пайдаланып

ҚОТ мазмұны

Мамандықтардың ерекшеліктеріне байланысты онлайн-форматтағы сабақтарды видео материалдармен және нақты өндірістік жағдайлардан практикалық тапсырмалармен ұйымдастыру арқылы өндірістік оқыту мен тәжірибеден өтуге болады.

ҚО екі негізгі өзара байланысты блоктардан тұрады: нұсқаулық және ақпараттық

Оқу блогы пәнді / модульді оқуға арналған нұсқаулықтарды қамтиды.

Қажетті пән / модуль зерттеу үшін әдістемелік нұсқаулар пойызы көп кезде нүктемен оқыту тұрғысынан ҚОТ дербес табу үшін. Оқудың барлық кезеңдеріне – басталуға, аяқталуға, тапсырмаларды орындау үдерісіне және т.б. байланысты барлық мүмкін болатын қиындықтар мен сұрақтарды қарастыру қажет

Студенттердің алғашқы қадамдарын және оларды жұмысқа бейімдеуді жеңілдету үшін келесі позицияларды бөлек сипаттаған жөн:

– техникалық шешімдер кешеніне қойылатын талаптар. Курспен жұмыс істеу үшін қажет мамандандырылған бағдарламалар. Негізгі техникалық мәселелер және оларды шешудің нұсқалары;

– курспен жұмыс жасаудың негізгі әдісі (өзіндік жұмыс, топта жұмыс, оқытушымен жұмыс және т.б.);

– курс бойынша навигация (модульден модульге тапсырмалары бар интерактивті оқыту схемасын ұсынуға болады);

– материалдарды зерттеудің шамамен уақыты;

– оқытушымен өзара әрекеттесу бойынша ұсыныстар;

– курстың тест жүйесімен жұмыс туралы, үй тапсырмаларын орындау және бақылау тапсырмаларын орындау, дәрістерді оқып-үйрену және т.б. туралы түсініктемелер әдістемелік нұсқаулықта немесе курстың тиісті элементіне дейінгі сипаттамада көрсетілуі мүмкін, ол талаптарды қамтуы мүмкін. арналған материалдың мазмұны, көлемі, жобалау және ұсыну;

– студенттерді бағалау жүйесінің сипаттамасы;

– курста қолданылатын үлгерімді бақылаудың барлық түрлері бойынша студенттердің білімін бағалау критерийлері , сонымен қатар студент әр бақылау іс-шарасы үшін ала алатын максималды балл

Ақпараттық блок теориялық және практикалық бөлімнен тұрады

Теориялық бөлім мыналарды қамтиды:

– дәріс конспектілері

– презентациялар;

– электрондық оқулық, видеооқулық;

– қосымша ақпарат көздері және т.б.

Тәжірибелік бөлікке мыналар кіреді:

– тапсырмалар;

– жаттығулар (тренингтер);

– рефераттар және т.б.

  1. Онлайн сабақ өткізу

Онлайн-сабақтар білім беру процесінің ажырамас бөлігі болып табылады, әсіресе күндізгі оқыту мүмкіндігі болмаған жағдайда. Осындай технологиялар бірыңғай ашық білім беру ортасын құруға мүмкіндік береді және бір уақытта үш функцияны орындай алады: оқыту (сабақтың мазмұны), кеңес беру (чат режимі) және бақылау (сауалнама режимі).

Онлайн-сабақтар басқа сабақ формаларына қарағанда бірқатар даусыз артықшылықтарға ие:

– мұғалім әр түрлі оқыту құралдарын қолдана алады: презентациялар, видеооқулықтар, интерактивті плакаттар, веб-сайттар және тағы басқалар;

– мұғалім мен оқушылар арасындағы тірі байланыс мүмкіндігі қалады;

– мұғалім онлайн-сабақты өзіне ыңғайлы кез келген жерден өткізе алады, ал студенттер оған топтың толық құрамында «қатысады»; – мұғалім онлайн-сабақтың жазбасына қол жеткізе алады, оны ыңғайлы уақытта көруге және қайта қарауға және оқыту процесін осылай жақсарту үшін талдауға болады. Сабақты босатқан студенттер онлайн-сабақтың жазбасын білім беру платформасының архивінен көре алады.

Онлайн-сабақтар онлайн-ресурсты қолдана отырып (мысалы, ZOOM, Skype және т.б.) бекітілген сабақ кестесі бойынша өткізіледі. Онлайн сабақтарға қатысу үшін студенттің компьютер, ноутбук, планшет немесе камерасы мен микрофоны бар смартфоны болуы керек. Ноутбукты қолданған жөн. Смартфон интернетке WhatsApp арқылы қосылуы керек.

Сабақтарды өткізу үшін алдымен студенттерге арналған әр пән / модуль бойынша бөлек WhatsApp тобын құру керек. Топтар мұғаліммен сұхбаттасу және ақпарат алмасу, сондай-ақ онлайн сабақтарға қатысу үшін сілтемелер алу үшін қажет.

Сілтемені алғаннан кейін, студенттер онда көрсетілген уақытқа сәйкес білім платформасына кіріп, сабаққа қосылады. Платформа бетінде студенттер қатысады. Мұғалім оларды журналға белгілейді.

Сабақ кезінде экранда презентация слайдтары, бейне сабақтар және басқа да оқу материалдары көрсетіледі, ал мұғалім оларға өз пікірлерін айтады. Оқушылар мұның бәрін құрылғының экранынан көріп, естиді.

Онлайн сабақтар өткізу тәртібі:

1 – қадам. Онлайн сабақ жоспарын құру.

Оқу бағдарламасы студенттер сабақ соңында белгілі бір дағдыларға ие болатындай етіп құрылымдалуы керек. Сіз үй жұмысын немесе курс соңында ұсынылатын маңызды бонусты пайдаланып, студенттерді келесі сабаққа көшуге итермелей аласыз.

2 – қадам. Онлайн-сабақтарды техникалық ұйымдастыру.

Іс-шараның өзі өтетін сайтты таңдау керек. Оқушыларға тіркелу және онлайн сабаққа қатысу ыңғайлы болуы керек.

3 – қадам. Мұғалімнің сыртқы түрін дайындау.

Өз келбетін дайындау кезінде екі нұсқаулықты қарастырыңыз:

– веб-камера монотонды түстерді жақсырақ көрсетеді. Сызықтарды болдырмаңыз немесе сызбаларды тексеріңіз, олар толқып кетуі мүмкін;

– әдетте рамкаға сөйлеушінің беті мен иығы ғана кіреді. PS: қажет емес бөлшектері жоқ іскери костюм, ұқыпты шаш үлгісі. 

4-қадам. Интернеттегі сабаққа оқу материалын дайындау . Онлайн сабаққа презентация дайындағанда келесі ерекшеліктерді ескеріңіз :   

– слайдтардағы кішігірім мәтіндерден аулақ болуға тырысыңыз (16-дан кем қаріптерді қолданбаңыз);  

– бір статикалық слайдта екі-үш минуттан артық кідірмеңіз ;  

– өз презентацияңызды жандандыру үшін анимацияны қолданыңыз; – слайдқа бірдеңе салу немесе астын сызу, ол ыңғайлы және көрнекі;  

– веб-семинарға арналған презентация кезінде «тірі» қойылымға қарағанда көп мәтінге рұқсат етіледі : вебинарға қатысушылар бейнеге жақын және оған көп көңіл бөледі;   

– мазмұнды елестетуге, суреттер мен кескіндерді қолдануға тырысыңыз .  

Бейне сабақ келесі талаптарға сәйкес құрастырылған: 

1) сабақтың мақсатын, міндеттері мен күтілетін нәтижелерді белгілеу (бейнематериал мұғалімнің ескертулері, мақсат, тапсырмалар және күтілетін нәтижелер экранда үлкен баспа түрінде көрсетіледі); 

2) оқытушының жаңа оқу материалын түсіндіруі немесе өткен материалдарды өткен сабақтарда бекітуі (оқытушының пікірлері жазылған видео, мұғалімнің аты-жөні жазылған); 

3) алған білімді бекітуге арналған оқу тапсырмалары, жаттығулар (іс-шаралар) (экранда 2-3 баспа үлкен көлемде); 

4) рефлексия немесе мұғалімнің түсіндірмелерімен консолидацияға арналған сұрақтар (экрандағы 3-5 сұрақ үлкен көлемде);  

5) тақырып бойынша қосымша цифрлық ресурстар (экранда үлкен цифрмен 1-2 цорға оларды қолдану туралы оқытушының міндетті түсініктемесімен);  

6) студенттердің өзіндік жұмысына ұсынылатын қосымша ресурстарға сілтемелер. 

5-қадам. Онлайн сабақтар өткізу. 

Онлайн сабақтың негізгі мазмұны: 

– кіріспе ( сәлемдесу, желі және байланысқан оқушылардың сапасын тексеру , сабақ өткізу ережелерін жариялау );  

– оқу материалын ұсыну; 

– сұрақтар мен жауаптар. 

Ол бір жүргізуге ұсынылады онлайн сабақ 15 минут әрбір тақырып.  

6 қадам. Зерттелген материалды жинақтау.

Барлық материалдар интернет-ресурстың платформасында орналастырылған және әр тақырыпқа қоса, кез-келген уақытта жүктеуге және көруге қол жетімді. 

  1. Офлайн режиміндегі студенттердің өзіндік жұмысы

Студенттердің дербес жұмысы оффлайн режимінде (СӨЖ) оқытушының басшылығымен онлайн-ресурсты қолдану арқылы жүзеге асырылады (мысалы, Google Classroom, PLATONUS және т.б.), пәннің / модульдің барлық оқу материалдары бойынша интерактивті консультациялардан тұрады .  

Студент СӨЖ тапсырмаларын Сабақ жоспарында көрсетілген мерзімде орындайды , оларды файл түрінде құрастырады және мұғалімге тексеру үшін жібереді . Тексеруден кейін бағаларыңызды электронды журналдан көруге болады . 

Егер виртуалды зертханалық жұмыстар болса, мұғалім оларды аяқтауға сілтеме жібереді. Үйде студент есептеулерді өз бетінше орындайды және мұғалімге электронды пошта арқылы немесе электронды білім беру ресурсының қойындысы арқылы тексеру үшін жібереді. 

Мұғалімнің кеңесі – қашықтықтан оқыту технологиясын жүзеге асырудың алғышарты . Оқытушылардан кеңес алу және кері байланысты ұйымдастыру үшін мұғалім жеке жауап береді.  

ҚОТ қолдану арқылы білім беру бағдарламаларын іске асыруда консультациялар әр түрлі формада жүргізілуі мүмкін: – күндізгі жеке (студенттің бастамасымен);   

– қашықтағы жеке тұлға (телефон арқылы, электрондық пошта, чат, форум арқылы);  

– қашықтағы топ (чат, FAQ бөлімі арқылы – веб-сайтта жиі қойылатын сұрақтар, телеконференциялар түрінде).  

Дербес күйде студенттердің өзіндік жұмысының тәртібі: 

  1. Студент онлайн-сабақтан кейін пән / модуль бойынша оқу материалының мазмұнымен танысады , негізгі және қосымша әдебиеттерді зерттейді .   

Ескерту: мұғалім санын белгілейді онлайн с жоспары мен кестесі сабақтар сәйкес жататын / модуліндегі anyaty. 

  1. Студент бақылауға арналған тапсырманы орындайды. Ағымдағы бақылауға арналған тапсырмалар әр онлайн сабақтан кейін өзін-өзі бақылау сұрақтарына жауап беруден және / немесе практикалық жұмысты орындаудан тұрады.Ескерту: оқытушы дербес белгілейді әрбір кейін өзін-өзі сынау үшін кейстер санын онлайн класс . 
  2. Өзін-өзі бақылауға арналған сұрақтар, әдетте, пәннің / модульдің әр тақырыбынан кейін беріледі. Студент оқу материалын зерттейді және өзін-өзі бақылауға арналған сұрақтарға жауап береді. Мұғалім әр оқушының жұмысын бағалайды. Қанағаттанарлықсыз жағдайда, жұмысты қайта орындап, тексеруге болады. 
  3. Тәжірибелік жұмыстарға арналған тапсырмалар және оларды орындауға арналған нұсқаулар ДС-ның практикалық бөлімінде келтірілген. Оқушы тапсырманы орындайды және мұғалімге өз жауабын жібереді. 

Студенттер аяқталған жұмысты бұлтқа мұғалім берген поштаға, WhatsApp-қа немесе жай мұғалімнің поштасына жібереді, сол жерде олар мұғалімнің түсініктемелерін алады. 

Ескерту: операция орындау мерзімі сәйкес болуы тиіс  бойынша нұсқаушысы орнатады Adan. 

  1. Әр пәнді / модульді оқығаннан кейін студент аралық аттестаттауға арналған тапсырмаларды орындайды. Бақылау тест тапсыру және оқытушының ұсынған мазмұнына арналған форумға қатысудан тұрады .   

Сондай-ақ форумды мұғаліммен қиындықтар туындаған кезде немесе сұрақтар туындаған кезде сөйлесу үшін пайдалануға болады .  

Ескерту: мұғалімнің тестілеуінің шегі .  

  1. ҚОТ көмегімен студенттердің үлгерімін бақылау тест тапсырмалары, сұрақтарға жауап беру, есептер шығару, форумда талқылау , басқа да тапсырма түрлерін орындау түрінде болуы мүмкін. 

Пән / модуль бойынша қорытынды баға пән / модуль бойынша орташа бағаны есептеу арқылы қойылады. 

ҚОТ іске асыратын білім беру ұйымы қол жетімділікті шектеудің электрондық әдістерін, тәуелсіз бағалау әдістерін , аумақтық аттестаттау комиссияларындағы жұмыстарды қоғамдық қорғауды қолдана отырып, қолдан жасалудан, қолдан жасалудан қорғалған ақпараттық жүйеде оқушылардың үлгерімін бақылауды ұйымдастыруы керек .     

Білім беру ұйымның толық есепке алу және мұрағаттау табылады   пайдаланатын барлық студенттердің өнімділігін оқу процесі оқу компьютерлік ақпараттық жүйелер мен электрондық студенттердің жеке файлдарды.